Venteliste

Retningslinjer for ekstern venteliste i AB Fremtiden 2. serie, Marstrandsgade 9-11, 8000 Aarhus C

1. På listen kan kun opskrives personer, som anbefales af herboende andelshavere

2. Kun personer, som er fyldt 18 år eller derover kan opskrives.

3. Ved opskrivning betaler man et administrationsgebyr på 100 kr. Betalingen berettiger personen til at stå på venteliste i et år i det kalenderår de bliver opskrevet. Hvert år opdateres ventelisten; Bestyrelsen sender mail til alle opskrevne med oplysninger om personens nummer på ventelisten. I mail opkræves administrationsgebyr for endnu et år, og der angives en måneds frist for indbetaling. Såfremt beløbet ikke er ind betalt inden fastlagte frist, slettes personen fra ventelisten.

4. Ved afslag på tilbuddet om en lejlighed slettes personen fra ventelisten. Såfremt man stadig anbefales af en herboende andelshaver, kan man lade sig genopskrive som den sidste på listen, såfremt man opfylder kriterierne i punkt 1 og 2. 

5. Når en lejlighed efter vedtægterne udbydes på den eksterne venteliste, vil de første fem på ventelisten modtage mail fra bestyrelsen desangående. Mailen indeholder en kort orientering om den lejlighed, som er til salg. Sælger kontakter eventuelle købere med henblik på en aftale om fremvisning. Efter fremvisning skal der senest gives besked sælger efter 5 hverdage. I tilfælde af interesse for køb fra flere udbydes salg efter anciennitet. 

6. En plads på ventelisten er strengt personlig og kan ikke byttes.

7. Bestyrelsen henvender sig udelukkende pr. mail og direkte til den opskrevne person. 

8. På listen kan der maksimalt opskrives 30 personer, hvorefter bestyrelsen lukker for tilgang.

9.Foreningen kan til enhver tid opløse den eksterne venteliste.